اسلایدر

اسلایدر

عربستان و آغاز درگیریهای پیش بینی شده در روایات - اوخواهدآمد

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 آیا اختلاف بنی عباس از علائم حتمیه است؟

 در کتاب "تاملی در نشانه های ظهور" ( که دو سال بعنوان بهترین کتاب حوزه برگزیده شد) به قلم نصرت الله آیتی از کتابهای موسسه آینده روشن که با مرکز تخصصی مهدویت همسو و همفکر است  ( هرچند در این کتاب برخی نشانه های مهم زیر سئوال رفته و ضعیف نشان داده شده  و از سوی دیگر به برخی مطالب کم اهمیت بیش از اندازه پرداخته شده است)  روایاتی از امام صادق(ع) ذکر گردیده است که اختلاف بنی عباس را از محتومات و علائم حتمیه می داند.

 همچنانکه می دانیم علائم حتیمه علائمی هستند که قریب به اتفاق روایات ، وقوع آنها را حتمی دانسته و زمان وقوع آنها را در آستانه ظهور ذکر می نمایند.

 گزیده ای از بخش پایانی کتاب "تاملی در نشانه های ظهور" :


 اختلاف بنی‌عباس

 ابوحمزه ثمالی در روایتی معتبر، از امام صادق(ع) می‌پرسد:

 ان ابا جعفر کان یقول: أن خروج السفیانی من الامر المحتوم. قال لی: نعم و اختلاف ولد العباس من المحتوم و قتل النفس الزکیه من المحتوم ...؛

 امام باقر(ع) پیوسته می‌فرمود: قیام سفیانی از امور حتمی است. امام صادق(ع) فرمودند: آری، همین‌طور است و اختلاف فرزندان عباس از محتومات است و کشته شدن نفس زکیه از محتومات است ... .

 در حدیث دیگری از آن حضرت چنین روایت شده است:

 اختلاف بنی العباس من المحتوم و النداء من المحتوم و خروج القائم من المحتوم... ؛

 اختلاف بنی‌عباس از محتومات است و ندا از محتومات است و خروج قائم از محتومات است.

 ابوحمزه ثمالی در حدیث مرسلۀ دیگری می‌گوید: از امام باقر(ع) پرسیدم خروج سفیانی از محتومات است؟ فرمودند:

 نعم، والنداء من المحتوم، و طلوع الشمس من مغربها محتوم، و اختلاف بنی العباس فی الدولة محتوم، و قتل النفس الزکیة محتوم، و خروج القائم من آل محمد محتوم ... ؛

 آری، و ندا از محتومات است و طلوع خورشید از مغرب از محتومات است و اختلاف بنی‌عباس بر سر حکومت از محتومات است و کشته شدن نفس زکیه از محتومات است و خروج قائم آل محمد از محتومات است... .

 همچنین روایات موثق دیگری در این زمینه وجود دارد :

أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدٍ قَالَ حَدَّثَنِی عَلِیُّ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَهْزِیَارَ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَى عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ قَالَ‏ حَدَّثَنِی ابْنُ أَبِی‏یَعْفُورٍ قَالَ: قَالَ لِی أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَمْسِکْ بِیَدِکَ هَلَاکَ الْفُلَانِیِّ اسْمُ رَجُلٍ مِنْ بَنِی الْعَبَّاسِ‏ وَ خُرُوجُ السُّفْیَانِیِّ وَ قَتْلُ النَّفْسِ وَ جَیْشُ الْخَسْفِ وَ الصَّوْتُ قُلْتُ وَ مَا الصَّوْتُ أَ هُوَ الْمُنَادِی فَقَالَ نَعَمْ وَ بِهِ یُعْرَفُ صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ ثُمَّ قَالَ الْفَرَجُ کُلُّهُ هَلَاکُ الْفُلَانِیِّ مِنْ بَنِی الْعَبَّاس‏( للنعمانی)، النص، ص: 258)

ابن أبى یعفور گوید: امام صادق علیه السّلام به من فرمود: «هلاک فلانى [- نام مردى از بنی عبّاس-] را با دستت داشته بشمار و خروج سفیانى را، و کشته شدن نفس زکیّه را، و سپاهى را که در زمین فرو مى‏روند، و آن آواز را، عرض کردم: آواز چیست آیا همان نداکننده است؟ پس فرمود: آرى و صاحب این امر بدان وسیله شناخته مى‏شود، سپس فرمود: فرج کامل در نابودى فلانى [از بنی عبّاس‏] است».

أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدٍ قَالَ حَدَّثَنَا الْقَاسِمُ بْنُ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنَا عُبَیْسُ بْنُ هِشَامٍ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَبَلَةَ عَنْ أَبِیهِ‏ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الصَّامِتِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا مِنْ عَلَامَةٍ بَیْنَ یَدَیْ هَذَا الْأَمْرِ فَقَالَ بَلَى قُلْتُ وَ مَا هِیَ قَالَ هَلَاکُ الْعَبَّاسِیِّ وَ خُرُوجُ السُّفْیَانِیِّ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّکِیَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَیْدَاءِ وَ الصَّوْتُ مِنَ السَّمَاءِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ أَخَافُ أَنْ یَطُولَ هَذَا الْأَمْرُ فَقَالَ لَا إِنَّمَا هُوَ کَنِظَامِ الْخَرَزِ یَتْبَعُ بَعْضُهُ بَعْضاً. الغیبة( للنعمانی) ؛ النص ؛ ص263)

 

(خبر داد ما را احمد بن محمّد بن سعید او گفت: حدیث کرد ما را قاسم ابن محمّد او گفت حدیث کرد ما را عبیس بن هشام او گفت: حدیث کرد ما را عبد اللَّه ابن جبلة از پدرش و او از محمّد بن صامت و او از):

ابى عبد اللَّه (امام صادق) علیه السّلام گوید: بآن حضرت عرض کردم: هیچ نشانه‏اى در پیشاپیش این کار نیست؟ فرمود: چرا. عرض کردم: چیست آن نشانه؟

فرمود: نابودى عبّاسى و خروج سفیانى و کشته شدن نفس زکیّه و فرو رفتن زمین در بیداء و صدائى از آسمان، عرض کردم: فدایت شوم میترسم که این کار بطول انجامد؟

فرمود: نه، آن مانند رشته منظّمى بدنبال هم خواهد بود.

حال روشن است که اگر آل سعود همان بنی عباس روایات باشد و ملک عبدالله نیز عبدالله ذکر شده در روایات باشد ، ما تا چه اندازه به ظهور نزدیک شده ایم.

 

البته واضح است که نمی توان به صورت قطعی در این زمینه اظهار نظر کرد اما حتی احتمال این امر عظیم نیز خود امری بسیار عظیم است و آمادگی هرچه بیشتر شیعیان را می طلبد.

 

مطمئنا تحولات آتی عربستان ، یمن ، شام و ... پرده از بسیاری از اسرار برخواهد داشت.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٤/٢/٢٢ | ۸:٢٥ ‎ق.ظ | نویسنده : امیرعلی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.